Visibly Clear

Åh! Vad skönt det var med lite ansiktsvård så här i helg-starten!
Tycker verkligen att ni ska testa den här serien!

Så här gör man:

1. Tvätta bort eventuellt smink och andra orenheter med Visibly clear gentle exfoliating wash.
På tuben står det att produkten varsamt avlägsnar döda hudceller, rengör porerna på djupet, tar bort instängd smuts, olja och smink utan att torka ut huden.
Jag tyckte att den kändes mild och skonsam samtidigt som den fick bort sminket väldigt effektivt, jag hade dessutom vattenfast mascar, men även den försvann snabbt och smidigt.



2. Skrubba ansiktet med Visibly clear blackhead eliminating scrub.
På tuben står det att produkten hjälper till att avlägsna och förebygga pormaskar, öppnar porerna och tar bort olja och smuts.
Jag tyckte att den kändes behaglig, svalkande och man fick en riktigt fräsch känsla efter att ha använt den.

 

3. Tvätta ansiktet alternativt lägg en ansiktsmask med Visibly Clear 2 in 1.
På tuben står det att produkten snabbt rengör fet hud och avlägsnar bakterier som kan leda till finnar. Produkten absorberar olja från huden och rengör på djupet.
Jag tyckte (jag gjorde en ansiktsmask på 5 minuter) att den svalkade under tiden den var i ansiktet, den kletade inte och efteråt blev huden mjuk och såg riktigt fräsch ut!

 

 

 

4.Stäng porerna och få bort den sista smutsen med Visibly Clear blackhead eliminating. Häll lite av vätskan på en bomullstuss och dra sedan tussen över ansiktet. Fortsätt så tills tussen inte blir färgad. Det blir nästan ingen färg alls när man använt ovanstående produkter innan.
På flaskan står det att produkten går långt ner i porerna och rengör dem på djupet samtidigt som den förebygger nya pormaskar.
Jag tyckte att den sved fasligt mycket men det gick snabbt över. Alla pormaskar är som bortblåsta.

 

Den här flaskan hade jag sedan innan,
det har inte gått så mycket som det ser ut ;-)

 

5. Bekämpa finnarna med Visibly clear Rapid Clear treatment.
På tuben står det att produkten ska reducera synliga blemmor och prickar på 8 timmar, utan att skada huden. Man ska bara applicera produkten på prickar och blämmor.
Jag tyckte att den torkade snabbt precis som det står, dock vet jag inte ännu om den fungerar, det har ju bara gått en halvtimme sedan jag använde produkten.

 

6. Smörj in ansiktet med visibly clear oil-fee moisturiser.
På tuben står det att man ska få en renare och fräschare look om man använder produkten, den ska återfukta, mjuka upp och jämna ut hyn. Ska smörjas i ansiktet morgon och kväll.
Jag tycker att den luktar gott, känns mycket behaglig, lätt, kladdar inte och tror att den även är en bra primer. ;-)

 

Så här direkt skulle jag säga att huden ser renare, fräschare och friskare ut. Produkterna känns mycket behagliga och verkar vara dryga. Jag ska använda produkterna varje dag och sedan rapportera om det blir någon skillnad.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0